AMAZON, GIGANTUL DIN TEHNOLOGIE

Comerțul electronic a căpătat o tot mai mare atenție în ultimii ani, iar prezența acestuia în viața oamenilor s-a accentuat odată cu izbucnirea pandemiei de coronavirus. Majoritatea activităților s-au mutat în online, iar comerțul a fost unul dintre cele mai mari sectoare beneficiare ale acestei perioade. Tehnologia a devenit și mai importantă, iar Amazon este una dintre companiile care oferă majoritatea serviciilor exclusiv online.

Amazon este o companie multinațională, structurată pe mai multe segmente, dintre care cele mai importante sunt e-commerce, cloud-computing, streaming dar și inteligență artificială.

Compania Amazon a fost fondată în 1994 de către Jeff Bezos, iar la început activitatea acesteia se baza pe organizarea unei piețe online, în care oamenii pot vinde și cumpăra diverse bunuri. Acțiunile Amazon (AMZN) au fost listate pe bursa Nasdaq în 1997, la prețul de 18$.

Activitatea companiei se desfășoară pe mai multe segmente, care includ, pe lângă serviciul de piață online, atât servicii de streaming media cât și servicii de publishing, studio de film și televiziune, dar și cloud-computing, prin Amazon Web Services iar paleta de servicii oferită de Amazon, nu se rezumă doar la acestea.

Compania a raportat rezultatele financiare pe T2 din 2020 cu mult peste așteptările analiștilor. Veniturile au fost de 88,9 miliarde $, în creștere cu 40% față de veniturile pe T2 din 2019. Profitul net pe acțiune a fost de 10,30$ față de estimările de 1,74$, în creștere cu 97% față de profitul net pe T2 din 2019. Amazon nu distribuie dividende.  

Știați că…

… la începuturile activității Amazon, aceștia sunau din clopoțel la fiecare tranzacție efectuată pe piața online Amazon?

…compania are circa 798.000 angajați în întreaga lume?

 

Analiza tehnică a evoluției acțiunilor Amazon.

Dorești să investești și tu în acțiunile AMZN și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia? Nimic mai simplu! Accesează: https://www.goldring.ro/signup

 

Antonio Oroian,

Broker Goldring

0 0 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments