fbpx

SSIF GOLDRING SA


FCAU

Fiat Chrysler Automobiles N.V.
  04.01.2021

Fiat Chrysler Automobiles N.V. este unul dintre cei mai importanți producători de automobile din lume. Grupul a fost înființat în octombrie 2014 prin fuziunea Fiat și Chrysler într-o nouă societate de tip holding. În 21 Decembrie 2020, Comisia Europeană a aprobat fuziunea 50-50 a Fiat Chrysler cu grupul francez Peugeot (Groupe PSA), sub denumirea „Stellantis”. Noua corporație multinațională va avea sediul în Amsterdam, iar acțiunile vor fi tranzacționate la Milan, New York și Paris. Este de așteptat ca fuziunea să se încheie în primul trimestru al acestui an, după aprobarea din partea acționarilor celor două grupuri și a autorităților de reglementare. Grupul PSA deține brandurile: Citroën, DS Automobiles, Opel, Peugeot și Vauxhall.

Rezultatele financiare aferente celui de-al treilea trimestru din anul 2020 au fost peste așteptările analiștilor. Câștigul net pe acțiune a fost de 0,89$ față de estimările de 0,48$, și în creștere cu 1% față rezultatul din aceeași perioadă a anului 2019. În anul 2020, compania nu a mai distribuit dividende către acționari.

Fiat Chrysler este listată pe bursa de acțiuni NYSE, sub simbolul bursier FCAU, și pe Borsa Italiana sub simbolul bursier FCA. În prezent, capitalizarea bursieră este de 36,2 miliarde $, iar prețul acțiunii a crescut de la minimele din Martie și până în prezent cu peste 200%.

Indicatorul beta β (5 ani) al acțiunii are valoarea de 2,08 ceea ce indică faptul că prețul este teoretic mult mai volatil decât piața.

 

Perspectivă pe termen mediu

PozițieTarget pricePerc. to TargetStop loss
Long24-25$38%12$

Pe graficul săptămânal al acțiunii Fiat Chrysler se observă un raliu al prețului început în Martie 2020. Ultima lumânare seamănă cu un „gravestone doji”, fiind de obicei o formațiune de tip ”bearish” într-o piață cu un trend ascendent. Volumul scăzut care însoțește acest doji nu indică că am avem un top în piață.

În a doua parte a lunii Septembrie 2020, prețul a reușit să iasă deasupra norului Ichimoku. Semnalul este convingător, cum norul deplasat înainte s-a schimbat și este colorat acum în verde. În plus, prețul a spart linia de trend descendent trasată de la maximele din Aprilie 2018, indicând faptul că trendul descendent din perioada Aprilie 2018 – Martie 2020 s-a inversat.

Indicatorul ROC – Rate of Change ce arată modificarea procentuală a prețului este pozitiv. Linia indicatorului are un trend ascendent de la minimul din Martie 2020 și atinge din nou un nivel „supra-cumpărat” (nivelul 40), fapt ce indică o menținere a presiunii la cumpărare.

Indicatorul MACD – Moving Average Convergence Divergence a generat ultimul semnal de cumpărare la sfârșitul lunii Mai 2020, cum s-a intersectat și a trecut peste semnalul său (linia roșie), aproape de un nivel „supra-vândut”. Linia indicatorului are o traiectorie ascendentă de la minimele din Aprilie, confirmând trendul acțiunii. Linia MACD se îndreaptă spre un nivel foarte „supra-cumpărat” (nivelul 2), fapt ce indică o presiune la cumpărare.

În general, pe graficul săptămânal, acțiunea Fiat Chrysler are un trend ascendent începând din luna Martie a anului 2020. Investitorii ar putea privi orice corecție a prețului acțiunii ca pe o oportunitate de a intra din nou la cumpărare.

 

Perspectivă pe termen scurt

PozițieTarget pricePerc. to TargetStop loss
Long24-25$38%12$

Pe graficul zilnic al acțiunii Fiat Chrysler, prețul încerca la sfârșitul lunii Decembrie să spargă un nivel de rezistență de la circa 18-19$. Din Martie anul trecut trendul descendent s-a inversat, fapt confirmat și de intersecția mediei mobile de 50 zile care a trecut deasupra celei de 200 zile. Acțiunea se tranzacționează deasupra acestor medii mobile, ceea ce este un semnal de tip ”bullish”.

Preferința investitorilor pentru acțiunea Fiat Chrysler este reflectată și în raportul puterii relative – RS cu indicele FTSE MIB 40 Index. Linia RS are un trend ascendent din martie anul trecut, confirmând trendul ascendent al acțiunii. Dacă prețul va reuși să spargă nivelul de rezistență, atunci linia RS ar trebui la rândul ei să spargă propriul nivel de rezistență.

Sistemul de indicatori DMI – Directional Movement Index a susținut creșterea prețurilor acțiunii Fiat Chrysler. Indicatorii direcționali au trimis un semnal încă de la sfârșitul lunii Aprilie 2020, ce arată o direcție ascendentă a prețului acțiunii pe măsură ce +DI (linia verde) s-a intersectat și a trecut deasupra –DI (linia roșie). Cum indicatorul ADX are o mișcare ascendentă și se îndreaptă spre nivelul 50, putem spune că trendul este în acest moment foarte puternic

 

Concluzie finală:

Pe termen scurt și mediu este posibil să vedem o continuare a trendului ascendent al prețului acestei acțiuni spre maximele înregistrate în 2018 de la 24-25$.

Se recomandă ca investitorii să cumpere această acțiune numai dacă prețul acțiunii va trece de 20$.

 

Analiză SSIF Goldring

Dan Turmacu, CFTe

 

 

 

 
23
Experiență și Expertiză - 23 de ani pentru investitorii pieței de capital
7
Listări pe piețele BVB
9
Plasamente private
23
Burse internaționale accesibile prin Goldring
0.01
Dolari per acțiune pentru piețele din S.U.A. și Canada
0.42%
Comision BVB
 
Disclaimer

Conținutul rapoartelor din secțiunea Analize, realizate în numele SSIF Goldring SA, au scop informativ și nu va fi considerat o recomandare de investiții sau o ofertă de a cumpăra, a vinde sau a schimba nici un fel de instrumente financiare (consultanță în investiții cu privire la instrumentele financiare la care fac referire materialele) în conformitate cu legile piețelor de capital din România sau cu cele ale altor state.

În luarea deciziei de a investi în instrumentele financiare prezentate, investitorii trebuie să se bazeze pe propria analiză, inclusiv a avantajelor si riscurilor implicate în conformitate cu Documentul de prezentare al GOLDRING SA SSIF pe care îl pot accesa la: https://www.goldring.ro/upload/Documente%20Goldring/document_de_prezentare_Goldring.pdf și să țină cont de faptul că performanța anterioară a instrumentelor financiare nu reprezintă o garanție în ceea ce privește performanța viitoare. Goldring SA, angajații sau colaboratorii săi nu sunt responsabili pentru pierderi sau daune ce ar putea rezulta din utilizarea acestui document, a conținutului acestuia sau într-un alt mod.

Societatea, afiliații sau angajații acesteia este posibil să dețină în nume propriu produse prezentate în acest raport, să efectueze tranzacții cu astfel de instrumente financiare sau chiar să fi prestat servicii de consultanță pentru emitenți prezentați în acest material.

Este recomandabil ca o decizie de investire sa fie luată după consultarea mai multor surse de informare diferite. Investitorii sunt anunțați că orice strategie, grafic, metodologie sau model sunt mai degrabă forme de estimare și nu pot garanta un profit cert. Investiția în instrumente financiare este caracterizată prin riscuri, inclusiv riscul unor pierderi pentru investitori.

Analizele, comentariile si opiniile exprimate prin intermediul rapoartelor de analiză, reprezintă punctul de vedere al autorilor acestora și nu implică în niciun fel răspunderea Goldring SA. Preluarea și publicarea informațiilor din rapoarte nu este permisă decât cu acordul scris al Goldring SA.

 
SSIF GOLDRING SA