De Valentine’s Day, te îndrăgostești de bursă

Ziua Îndrăgostiților a încetat să mai fie doar o zi a iubirii și a devenit treptat o zi în care oferim cadouri celor dragi, dar, în același timp a devenit și o oportunitate importantă pentru comercianți. Oamenii tind să cheltuie mai mult în această perioadă, ceea ce ar trebui să sporească cheltuielile de consum și, prin urmare, să determine creșterea pieței bursiere.

O parte dintre oameni se îndreaptă către supermarketuri pentru cadouri cu un buget redus, unde pot achiziționa, practic, aceleași produse la un preț mai mic. La polul opus, mulți consumatori doresc să își impresioneze partenerul de viață și caută produse de lux. Potrivit indicelui anual al tendințelor MasterCard, cheltuielile pentru produsele Premium au crescut cu 13% de la an la an.

În perioada 1990-2022, luna februarie a fost una pozitivă pentru acțiuni, în proporție de 61%. În același timp, aceasta a avut de-a lungul anilor și o serie de luni cu scăderi importante, printre care februarie 2020 cu o scădere de -8,4% (începutul pandemiei), februarie 2009 cu -11% (criza financiară) sau februarie 2001 cu o scădere de -9,2% (criza dot-com). În aceeași perioadă, data de 14 februarie a adus o ședință de tranzacționare pozitivă în 58% din cazuri, cu o performanță mediană zilnică de 0,1%. Nu există niciun model evident care să justifice o anumită direcție a pieței pe 14 februarie sau pe tot parcursul lunii februarie. Cu siguranță că existența unui astfel de model ar fi fost ușor de identificat de piață și ajustat în același timp.

Ce companii îți aduc un plus de iubire de Ziua Îndrăgostiților?

Valentine's Day

Ciocolata de Valentine’s Day a fost o decizie de marketing genială.

De la prima cutie de Ziua Îndrăgostiților, vândută în 1861, a luat naștere o industrie care numără în prezent aproximativ 36 de milioane de cutii de ciocolată, în formă de inimă, vândute anual.

The Hershey Company (HSY) domină piața internă de ciocolată din SUA, deținând 47% din piață, potrivit IRI. Pe lângă marca proprie, compania a adăugat 100 de mărci suplimentare în ultimii 85 de ani, printre care Reese’s, Kit Kat, Kisses și Ice Breakers. Aproximativ 80 de țări vând produse Hershey’s, dar doar un procent de o singură cifră din aceste vânzări provine de pe piețele internaționale, cum ar fi Brazilia, India și Mexic.

Nestle (NESN.SW), care există de mai bine de 150 de ani, este cel mai mare producător de alimente și băuturi din lume, în funcție de vânzări, aducând anual peste 90 de miliarde de franci elvețieni. Mărci precum Nestle, Nescafe, Perrier, Pure Life și Purina se numără printre numeroasele produse oferite de această companie. De asemenea, aproape 20% din compania franceză de cosmetice L’Oreal este deținută de Nestle. Compania are un portofoliu considerabil de bunuri internaționale, cu peste 30 de mărci care generează vânzări anuale de peste 1 miliard de franci elvețieni și o prezență în aproape 190 de țări.

Este Ziua Îndrăgostiților cel mai bun moment pentru a-ți găsi o persoană iubită? Sau e un moment oportun pentru a investi la bursă?

Un furnizor de servicii de întâlniri online este Match Group (MTCH). Tinder, Match.com, OkCupid, Plenty of Fish și Meetic sunt doar câțiva dintre numeroșii furnizori de servicii de dating online pe care compania îi oferă în portofoliul său. Mai mult de 45 de mărci diferite de site-uri și/sau aplicații de dating online sunt deținute de Match Group, care generează venituri din taxe de utilizare (95%) și din publicitate (5%).

Cel mai frumos cadou de Ziua Îndrăgostiților poate fi un telefon high-end, accesorii, bijuterii, ciocolată sau chiar inițierea unui portofoliu bursier.

Amazon (AMZN) este unul dintre principalii comercianți cu amănuntul, cu vânzări nete de 386 de miliarde de dolari și un volum brut de mărfuri online fizice/digitale estimat la aproximativ 578 de miliarde de dolari în 2021. Veniturile legate de comerțul cu amănuntul reprezintă aproximativ 80% din total, urmate de ofertele de cloud computing, stocare, baze de date și alte oferte ale Amazon Web Services (10%-15%), servicii de publicitate (5%) și altele. Segmentele internaționale constituie 25%-30% din vânzările Amazon non-AWS, conduse de Germania, Regatul Unit și Japonia.

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton (MC.PA) este un holding specializat în produse de lux, cu sediul la Paris. Compania a fost formată în 1987, prin fuziunea casei de modă Louis Vuitton cu Moët Hennessy, care a fost, la rândul ei, înființată în urma fuziunii din 1971 dintre producătorul de șampanie Moët & Chandon și producătorul de coniac Hennessy. În 2021, cu o evaluare de 329 miliarde de dolari, LVMH a devenit cea mai valoroasă companie din Europa. LVMH controlează în jur de 60 de filiale care gestionează 75 de mărci de prestigiu, printre acestea se numără Tiffany & Co., Christian Dior, Fendi, Givenchy, Marc Jacobs, Stella McCartney, Loewe, Loro Piana, Kenzo, Celine, Sephora, Princess Yachts, TAG Heuer și Bulgari.

Apple Inc. (AAPL) este o firmă americană de tehnologie cu sediul central în Cupertino, California. Apple este cea mai mare firmă din lume, din punctul de vedere al capitalizării bursiere din iunie 2022, al patrulea cel mai mare furnizor de computere personale, în funcție de vânzările de unități, al doilea producător de telefoane mobile și cea mai mare afacere tehnologică, în funcție de venituri. Alături de Alphabet (Google), Amazon, Meta (Facebook) și Microsoft, este una dintre cele cinci firme americane mari de tehnologie a informației.

Este timpul să planifici combinația perfectă de vinuri pentru cina de Ziua Îndrăgostiților.

Valentine's Day

Grupul Purcari Wineries (WINE) este unul dintre cei mai importanți producători de vin și brandy din regiunea Europei Centrale și de Est (ECE). Grupul gestionează aproximativ 1.450 de hectare de podgorii și administrează cinci platforme de producție în România, Moldova și Bulgaria. Grupul este lider pe segmentul de vinuri Premium în România, cu o cotă de piață de aproximativ 30% și este cel mai mare exportator de vin din Republica Moldova, furnizând peste 40 de țări din Europa (Polonia, Cehia, Slovacia, Ucraina, Scandinavia, Marea Britanie etc.), Asia (China, Japonia, Coreea de Sud) și America (Canada și SUA).

Bomboanele și florile ar putea fi unele dintre cele mai comune cadouri pentru Ziua Îndrăgostiților, dar, potrivit unui studiu, categoria pe care cheltuim, de obicei, cel mai mult pentru 14 februarie este cea a bijuteriilor.

TEILOR (TEI26) este un brand românesc de bijuterii de lux, fondat în 1998 de Florin și Geanina Enache. În prezent, TEILOR are peste 60 de magazine în cinci țări europene: România, Bulgaria, Polonia, Ungaria și Republica Cehă. Bijuterii din aur și platină, precum și bijuterii cu diamante sau pietre prețioase, pot fi găsite în magazinele și pe platformele online ale brandului. TEILOR Holding a debutat marți, 21 decembrie 2021, la Bursa de Valori București (BVB) cu primele obligațiuni, cu o valoare totală de 45 de milioane de lei.

Tot mai mulți oameni aleg să vadă Ziua Îndrăgostiților ca pe o sărbătoare a iubirii. Fie că este pentru un prieten, un animal de companie, o persoană iubită sau pentru a te aprecia pe tine însuți. Pentru a sărbători, nu trebuie să fii într-o relație. Și, cu siguranță, nu trebuie să o faci cu inimi și trandafiri. Deci, de ce să nu sărbătorești investind la bursă?