Domino’s Pizza, inovație în alimentație

Domino’s Pizza, fondată în 1960 și cu sediul în Ann Arbor, Michigan operează prin filialele sale ca o companie de livrare de pizza în Statele Unite și la nivel internațional. Acesta își desfățoară activitatea prin trei segmente: magazinele americane, franciza internațională și lanțul de aprovizionare. Compania oferă pizza sub numele de marcă Domino prin magazine deținute de companie și francize. În 29 decembrie 2019, compania funcționa în aproximativ 17.000 locații în 90 de țări.

Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 1,43 mld. dolari, fiind în creștere cu aproximativ 30% față de anul precedent și profituri la un nivel constant, de 114 mil dolari, în timp ce aceasta a continuat expansiunea către noi piețe. Domino’s nu a avut însă întodeauna succesul din prezent, în perioada 2008-2009, în plină perioadă de criză financiară, compania a înregistrat un număr semnificativ de plângeri privind calitatea serviciilor și al produselor de un nivel foarte slab. Așadar, compania a fost nevoită să treacă printr-o schimbare radicală a modului în care operează, care a venit și cu o schimbare a conducerii companiei. Noul management a adus modificări rețetei originale și a început o campanie puternică de marketing combinată cu un nou sistem de livrare, fiind una dintre primele companii care au introdus comenzile online și posibilitatea de urmărire a comenzii. Schimbările aduse au adus efectul dorit, iar lanțul de restaurante a redevenit popular, în anul 2019 fiind cel mai mare vânzător de pizza din lume, depășind astfel cel mai mare rival, PizzaHut.

Compania a fost listată în iulie 2004 și o investiție inițială de 1,000 de dolari la listare ar fi adus până acum un randament de 5,600% până la debutul anului 2020, compania având și o politică de distribuire de dividende constantă.

Știați că…

  • Compania a fost înființată de doi frați, Tom și James Monagham în urma unei investiții de 1,400$. James a ales însă să nu-și părăsească jobul de poștaș pentru a controla businessul și a oferit fratelui său întreg controlul companiei în schimbul unui VW Beettle, care era folosit pentru livrări
  • Domino’s deține o aplicație care permite comandarea pizzei preferate doar prin simpla pornire a acesteia și garantează livrarea în maximum 30 de minute
  • Domino’s vinde, în medie, 1,5 mil de pizza pe zi, conform datelor publicate de companie

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Domino’s Pizza în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul DPZ.

Dorești să investești și tu în acțiunile Domino’s Pizza și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu: https://www.goldring.ro/signup

 

(sursa:finance.yahoo.com, cnbc.com, thedailymeal.com, marketwatch.com)

0 0 votes
Article Rating
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Judit Zoltani
4 years ago

Frumos!

Judit Zoltani
4 years ago

Interesant!