DocuSign, semnătura digitală vs. semnătura olografă

  • DocuSign a fost fondată în 2003 de Court Lorenzini, Tom Gonser și Eric Ranft. Tom Gonser a venit cu ideea înfințării acestei firme, când era la NetUpdate, o companie pe care a fondat-o în 1998 și la care ocupa funcția de CEO. Astfel, cei trei fondatori au decis în 2003 să cumpere brevetele deținute de NetUpdate și DocuTouch- un start-up cu semnătură electronică, și să înființeze compania de astăzi, DocuSign.
  • DocuSign oferă servicii de pregătire și semnare a documetelor prin intermediul cloud. Piața semnăturilor digitale este considerată în continuă ascensiune, serviciul fiind văzut ca unul mai rapid și mai sigur decât varianta tradițională de transmitere a documentelor. Printre cei mai mari clienți ai DocuSign se numără T-Mobile, Bank of America și Morgan Stanley.
  • Compania care realizează software pentru semnarea digitală a documentelor, a atras 629,3 milioane de dolari în oferta publică inițială, din aprilie 2018. Interesul sporit al investitorilor de a participa la această ofertă inițială a arătat din nou că în piață există un apetit crescut pentru companiile din tehnologie. Este interesant faptul că, în urma ofertei publice niciunul dintre fondatorii inițiali sau actualul CEO- Daniel Springer, nu este acționar majoritar.
  • Prețul acțiunii DOCU la listare a fost de 29$/acțiune, la data de 27 aprilie 2018. De atunci, prețul a ajuns la nivelul de 88$/acțiune la data de 8 aprilie 2020, oferind astfel investitorilor un randament de 203% în mai puțin de doi ani.
  • Știați că?
    • -Tranzacțiile semnate cu semnătură electronică au înregistrat o creștere de la 89 milioane dolari la 754 milioane dolari în ultimii cinci ani.
    • -În SUA timpul mediu de livrare a unui document semnat tradițional este de 5 zile, în timp ce pentru semnătura digitală acesta este de 37 de minute.

     

  • (sursa:finance.yahoo.com, financesonline.com, marketsandmarkets.com)