Pinterest, vitrina virtuală

Pinterest este un serviciu american de partajare a imaginilor și social media conceput pentru a permite salvarea și descoperirea informațiilor, în special idei, pe World Wide Web folosind imagini, GIF-uri și videoclipuri animate. Site-ul a fost creat de Ben Silbermann, Paul Sciarra și Evan Sharp și are peste 400 de milioane de utilizatori activi lunari. Serviciul este operat de Pinterest Inc, cu sediul în San Francisco.

Dezvoltarea Pinterest a început în decembrie 2009, iar compania a lansat prototipul beta în martie 2010. La nouă luni de la lansare, site-ul web avea 10.000 de utilizatori. Silbermann a scris personal primilor 5.000 de utilizatori ai site-ului oferind numărul său de telefon personal și chiar întâlnindu-se cu unii dintre utilizatorii acestuia. Lansarea unei aplicații pentru iPhone la începutul lunii martie 2011, a adus și mai mulți utilizatori decât se așteptau.

Platforma a atras companiile, în special comercianții, care au creat pagini destinate promovării online sub forma unei „vitrine virtuale”. În 2013, Pinterest a introdus un nou instrument numit „Pin-uri ”, pentru a îmbunătăți experiența clienților atunci când navighează prin pin-urile realizate de companii. Paginile de afaceri pot include diverse date, subiecte și informații, cum ar fi prețurile produselor, evaluările filmelor sau ingredientele pentru rețete.

Pinterest definește utilizatorii activi lunari (MAU) ca persoane care accesează sau interacționează cu platforma cel puțin o dată într-o lună calendaristică. În al doilea trimestru al anului 2020, Pinterest a crescut MAU atât pe plan internațional, cât și pe plan intern. La nivel global, MAU a crescut cu 39%. CEO-ul Ben Silbermann a explicat creșterea spunând: „Utilizatorii au căutat idei pe măsură ce s-au adaptat la viață în timpul unei pandemii globale”. El a mai spus că oamenii caută „totul, de la amenajări de birouri la rețete pentru a găti acasă la diferite activități de vară pentru copii”.

Rezultatele financiare din al doilea trimestru au fost peste așteptările analiștilor. Aceștia estimau pierderea netă pe acțiune să fie de 0.31$, însă pierderea raportată a fost de doar 0.17$ pe acțiune, fiind în scădere față de pierderea netă de 2.62$ din perioada similară a anului precedent. Veniturile obținute au fost mai mari cu 4% față de anul trecut, în sumă de 272.5 milioane $. Acțiunile PINS au avut o creștere de peste 90% de la începutul anului și pana in prezent.

 

Analiza tehnică a evoluției acțiunilor Pinterest Inc.

Dorești să investești și tu în acțiunile PINS și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia? Nimic mai simplu!

Accesează: https://www.goldring.ro/signup

 

Szabolcs Ciocuță,

Broker Goldring