„Aurul negru”, despre petrol la cotații negative

Săptămâna trecută a fost una istorică pentru piețele petroliere, după ce luni prețul contractelor futures West Texas Intermediate (WTI), cu livrare în luna Mai au trecut pentru prima dată în teritoriul negativ, atingând la sfârșitul ședinței un minim de -37,63$/baril, ceea ce înseamnă că investitorii și producătorii au fost nevoiți să plătească pentru a ieși din pozițiile buy pe contractele de petrol, poziții ce ar fi presupus la scadență intrarea în posesia petrolului cumparat prin aceste contracte. Dintre toate evoluțiile economice imprevizibile de pe piețele financiare, care au avut loc de la debutul pandemiei globale, prăbușirea cotațiilor petrolului este, fără îndoială cea mai spectaculoasă.

Ce a cauzat însă această scădere?

O combinație între criza COVID, dezechilibrul dintre cerere și ofertă la nivel mondial, un acord OPEC inadecvat, deficiențele spațiilor de stocare din SUA și speculanții, care doresc să își vândă contractele din mai, a creat condițiile perfecte pentru deprecierea substanțială a WTI. Referința globală a petrolului Brent, care a închis ziua în scădere cu 8% la 25,95 dolari pe baril, nu împărtășește vulnerabilitatea WTI la problemele de stocare și a fost astfel scutită de dezastrul total. Acest lucru se datorează faptului că petrolul vândut la referința indicelui Brent poate fi pus cu ușurință pe nave și trimis în zone cu o cerere mai mare, în timp ce rezervoarele de depozitare din Cushing, Oklahoma și din Texas și Louisiana vor fi completate până în luna Mai. Aceasta este cea mai mare desincronizare din istorie a celor doi indici de referință.

Cauzele au fost multiple și s-au propagat în lanț. Izbucnirea pandemiei COVID-19 a obligat conducerile celor mai mari economii din lume să declare stare de urgență și măsuri de carantină, astfel unele industrii au încetinit producția sau chiar au fost nevoite să intre în pauză, companiile aeronautice au redus substanțial activitatea și consumul uzual al populației a scăzut din cauza măsurilor de autoizolare.

Consumul de petrol a ajuns la cel mai scăzut nivel din ultimii 30 de ani în luna Aprilie și a condus la un dezechilibru semnificativ între cerere și ofertă, în condițiile în care producția din Februarie-Martie atingea maxime istorice, iar tensiunile în creștere dintre Rusia și Arabia Saudită au împiedicat reducerea din timp a producției. În cele din urmă statele membre ale OPEC+ au ajuns la un acord pentru reducerea producției cu 10 mil. de barili pe zi, considerată de analiști ca fiind insuficientă, aceștia estimând o scădere a cererii de 30-35 mil. de barili pe zi.

Punctele de livrare pentru petrolul WTI se află la Cushing, Oklahoma. Odată cu evaporarea cererii, stocurile de la Cushing au crescut. În Martie și Aprilie au urcat cu 60%, până la aproape 60 de milioane de barili, dintr-o capacitate totală de 76 de milioane, cu restul spațiului rezervat pentru livrările în curs.

Așadar, luni, ziua crucială și penultima zi de tranzacționare a contractului WTI din luna mai, au fost puțini comercianți capabili sau dispuși să cumpere livrări fizice, ceea ce a condus la o diferență majoră între vânzătorii și cumpărătorii acestor contracte, tranzacționarea fiind chiar oprită pentru o oră din cauza lipsei ordinelor de cumpărare din piață. Toate acestea au rezultat în prăbușirea prețului la un minim istoric de minus 40 de dolari pe baril, înainte de a reveni ușor la închidere. Investitorii au fost nevoiți astfel să plătească pentru a ieși din posesia contractelor de tip buy a petrolului, ceea ce a generat un nou val de vânzări marți, contractul WTI din luna iunie, scăzând cu 68%, până la un nivel de doar 6,50 dolari, iar futures-ul Brent s-a prăbușit la minimul ultimilor 20 de ani de 15,98 dolari.

Sfârșitul săptămânii a adus, însă aprecieri pe produsele petroliere, contractul WTI din luna iunie, închizând săptămâna la prețul de 17 dolari pe baril, în timp ce Brent s-a apreciat până la prețul de 21,44 dolari pe baril. Creșterile cotațiilor pot fi însă doar rezultatul activității speculatorilor, avertizează analiștii, situația fundamentală a petrolului fiind în continuare una delicată. Cu majoritatea statelor încă în stare de urgență, consumul de petrol este în continuare la un nivel foarte scăzut, iar spațiile de depozitare sunt tot mai puține, astfel o trecere în teritoriul negativ al cotațiilor contractelor WTI din luna iunie este în continuare o posibilitate.


Sectoare și companii din structura S&P500

În anul 2019, indicele S&P 500 a oferit investitorilor un randament de aproximativ 30%. Anul 2020 însă, reprezintă un an plin de provocări pentru investitori. Încă din primele zile, toată atenția se îndrepta către tensiunile militare dintre SUA și Iran, iar mass-media începea să publice din ce în ce mai multe opinii legate de un viitor război între cele două state. Acest lucru nu s-a întâmplat, iar indicii americani au continuat să atingă noi maxime.

Sfârșitul lunii ianuarie aduce pentru prima dată în discuție apariția unui virus necunoscut în China, lucru care nu impresionează foarte mult investitorii americani, iar indicii americani își păstrează trendul ascendent. Totul se schimbă odată cu răspândirea semnificativă a virusului în afara Chinei, mai exact în Coreea de Sud și Italia. Așadar, investitorii încep să se panicheze după ce coronavirusul își face prezența în două din cele mai importante economii ale lumii, iar răspândirea acestuia la nivel mondial începe să devină doar o chestiune de timp. Prima zi de tranzacționare de după un week-end cu multă agitație (24 februarie 2020), aduce scăderi cuprinse între 3.35% și 3.71% pentru principalii indici americani, iar analiștii americani precizează că acesta este doar începutul. Luna februarie continuă cu o creștere accelerată a umărului de cazuri de coronavirus și o scădere pe măsură a indicilor. Comparativ cu maximul atins în luna februarie, indicele S&P500 încheie luna cu o scădere de aproximativ 12%). Luna martie începe cu o revenire de 5% a indicelui, însă pesimismul în piață e din ce în ce mai mare. Astfel, luna martie devine una din cele mai volatile luni din istorie.

Pentru a vizualiza întregul raport click aici.


Shopify – inovatorul procesului de dropshiping

Cum a început? – soluție la o problemă

Programatorul Tobias Lutke a vrut să deschidă un business online prin care să vândă snowboard-uri, dar a avut o problemă, nu exista niciun software disponibil comercial care să-l ajute să înceapă. Așa că a construit de la zero o platformă de comerț electronic personalizabilă denumit Snowdevil. Până în 2004, era evident că software-ul pe care l-a dezvoltat era o oportunitate de afaceri mai bună decât vânzarea snowboard-urilor și așa s-a născut Shopify.

Shopify este o companie canadiană de comerț electronic multinațional cu sediul în Ottawa, Ontario. De asemenea, Shopify este numele platformei sale proprii de comerț electronic pentru magazine online și sisteme de vânzare cu amănuntul. Shopify oferă comercianților online o serie de servicii „inclusiv instrumente de plată, de marketing, de transport și de atragere a clienților pentru a simplifica procesul de desfășurare a unui magazin online pentru micii comercianți”. În 2019 compania deținea peste 1.000.000 de afaceri în aproximativ 175 de țări care foloseau platforma sa, volumul total de mărfuri depășind valoarea de 41,1 miliarde USD pentru anul 2018.

Shopify promovează ideea de dropshipping. Dropshipping-ul este o metodă de vânzare cu amănuntul în care un magazin nu ține produsele pe care le vinde în stoc. În schimb, atunci când un magazin vinde un produs folosind modelul dropshipping, achiziționează obiectul de la o terță parte și îl expediază direct către client. Drept urmare, vânzătorul nu trebuie să se ocupe direct de produs.

Compania a debutat la bursă în Mai 2015, când a atras suma de 131 mil. dolari la prețul de 17 dolari pe acțiune. Acțiunile Shopify au generat interes sporit investitorilor încă din prima zi de tranzacționare, în care prețul acțiunilor s-a apreciat cu peste 60%. Acum, după 5 ani de la listarea la bursă, prețul unei acțiuni este de 643 dolari pe acțiune, oferind astfel investitorilor care au crezut de la început în companie un randament de aproximativ 3.700%. Între timp, compania nu a distribuit dividende, profiturile obținute fiind reinvestite în dezvoltarea companiei.

Știați că…

  • Shopify deține peste 2,400 de aplicații secundare dedicate pentru îmbunătățirea business-ului. Această componentă a generat venituri de peste 100 mil. dolari.
  • Abonamentele lunare Shopify variază între 9$ și 2.000$, în funcție de necesitățile fiecărui business.

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Shopify în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul SHOP.

Dorești să investești și tu în acțiunile Shopify și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu: https://www.goldring.ro/signup


Equinix – locul unde oportunitățile se întâlnesc

Equinix este o companie americană multinațională fondată în 1998, cu sediul în Redwood City, California. Cu ce se ocupă? Pe scurt – asigură conectarea companiilor cu partenerii și clienții din întreaga lume, prin platforme și infrastructura pentru centrele de date, de înaltă performanță, echipate cu ecosisteme dinamice și o gamă largă de rețele.

Equinix operează pe 40 de piețe strategice, peste 5 continente, deține peste 145 de centre de date și investește continuu în extinderea platformei sale pentru a stimula creșterea bazei de clienți. Printre colaboratorii cei mai importanți ai Equinix se numără Amazon, Apple, AT&T și Facebook. De asemenea, platforma Equinix conectează peste 4.000 de întreprinderi, în cloud, conținut digital și companii financiare, inclusiv peste 680 de furnizori de servicii de rețea pentru a-i ajuta să își dezvolte afacerile, să îmbunătățească performanțele aplicației și să-și protejeze activele digitale vitale.

Pe bursă, Equinix este considerată o companie de tip growth (creștere), a cărei afaceri generează creșteri peste nivelul economiei, și tinde să opteze pentru reinvestirea profiturilor obținute pentru expansiune. Compania a investit peste 25 mld. dolari de la fondare în rețeaua de centre de date și dezvoltarea ecosistemului, care asigură interconectarea rapidă și sigură a clienților. În ciuda expansiunii rapide, Equinix are o politică stabilă de distribuire a dividendelor, oferind investitorilor randamente de 1,5-2% pe trimestru. Contrar trendului general al evoluției acțiunilor din piața americană, acțiunile Equinix au înregistrat o creștere de 17,8% de la începutul acestui an.

Știați că…

  • În anul 2015 conducerea companiei a decis convertirea companiei la statutul de Fond de investiții imobiliare (sectorul REIT) pentru a obține avantaje din punct de vedere fiscal.
  • Acțiunile companiei au crescut cu +18% anul acesta, peste performanța S&P care a scăzut cu -14% în aceeași perioadă.

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Equinix în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul EQIX.

Dorești să investești și tu în acțiunile Equinix și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu: https://www.goldring.ro/signup

(surse:Wikipedia.org, Equinix.com, finance.yahoo.com, https://www.cbronline.com/what-is/what-is-equinix-4967589/)


Prima zi de tranzacționare pentru OMRO25E

Începând de Joi, 23 aprilie, investitorii pot tranzacționa obligațiuni corporative emise de OMRO IFN S.A. Denominate în euro și ofertate, la emisiune, exclusiv investitorilor profesionali, cu o dobândă anuală de 7,5%, cupon plătibil semestrial și valoare nominală de 200eur, obligațiunile OMRO25E vor deveni accesibile și investitorilor de retail.
Înființată în 1994, OMRO IFN S.A. acordă microfinanțare MIMM-urilor cu activitate preponderent în sectorul agricol. Un front-runner în cursa digitalizării microfinanțării în România, OMRO IFN a demarat, la BNR, procesul de licențiere ca prima Instituție Emitentă de Monedă Electronică. Împreună cu finanțările din partea Fondului European de Investiții, sumele atrase prin emisiunea de obligațiuni vor fi utilizate pentru creșterea capacității de microcreditare, precum și pentru finanțarea altor cheltuieli operaționale curente.
Puteți accesa aici Memorandum-ul și alte documente privind emitentul și emisiunea.