The Boeing Company este o companie care se ocupă cu fabricarea de avioane comerciale și sisteme de apărare, spațiu și securitate. Operează prin intermediul următoarelor segmente: Commercial Airplanes; Defense, Space and Security și Global Services. Segmentul Commercial Airplanes include dezvoltarea, producția și comercializarea de aeronave cu reacție comerciale și oferă servicii de asistență pentru flote, în principal industriei aeriene comerciale din întreaga lume. Segmentul Defense, Space and Security se referă la cercetarea, dezvoltarea, producția și modificarea aeronavelor militare cu și fără pilot și a sistemelor de armament pentru atacuri globale, inclusiv aeronave de vânătoare și de luptă cu elicoptere și sisteme de rachete; mobilitate globală, inclusiv aeronave cisternă, elicoptere și tiltrotor; și supraveghere și recunoaștere aeriană, inclusiv comandă și control, managementul luptelor și aeronave antisubmarin aeriene. Segmentul Global Services oferă servicii clienților comerciali și de apărare. Compania a fost fondată în 1916 și are sediul în Chicago, Illinois, US.
O defalcare a veniturilor companiei pe segmente de afaceri este prezentată aici.
Compania a raportat rezultatele financiare pe T2 din 2025, peste așteptările analiștilor. Rezultatul net pe acțiune a fost o pierdere netă de 1,24 $ față de estimările de 1,40 $, în scădere cu 57% în raport cu pierderea netă pe acțiune pe T2 din 2024. Firma nu distribuie dividende către acționari.
Acțiunea The Boeing Company este listată pe bursa de acțiuni NYSE, sub simbolul bursier BA. Compania are în prezent o capitalizare de piață de circa 177,5 miliarde $, iar prețul acțiunii a crescut de la minimul din luna apr. 2025 și până în prezent cu circa 82%.
Indicatorul beta β (5 ani) al acțiunii are valoarea de 1,48, ceea ce indică faptul că prețul este teoretic cu 48% mai volatil decât piața.
Perspectivă pe termen mediu
Poziție | Target Price | Perc. to Target | Stop loss |
---|---|---|---|
Long | 250$ | 6% | 220$ |
De la minimul de la începutul lunii apr. 2025, prețurile acțiunii Boeing au crescut de la un nivel de suport situat sub marginea inferioară a norului Ichimoku, nivel situat la circa 129 $. Ele au ieșit din nou deasupra norului în luna mai 2025. Prețurile se află într-un trend ascendent deasupra norului. Semnalul este convingător, întrucât norul deplasat înainte s-a schimbat și este colorat în verde.
Indicatorul ROC - Rate of Change (linia violet) ce arată modificarea procentuală a prețurilor este pozitiv. De la minimul de la sfârșitul lui mar. 2025 situat sub nivelul zero, linia ROC s-a mișcat către și a atins un nivel supra-cumpărat (nivelul 50). De la vârful din iun. 2025, linia ROC se mișcă din nou către nivelul zero, fapt ce indică o încetinire a presiunii la cumpărare.
Indicatorul MACD – Moving Average Convergence Divergence (linia albastră) a generat un semnal de cumpărare la sfârșitul lui apr. 2025, întrucât s-a intersectat și a trecut deasupra semnalului său (linia roșie), la nivelul zero. Linia indicatorului are o mișcare ascendentă și a atins un nivel supra-cumpărat (nivelul 7,5), fapt ce indică o presiune la cumpărare.
În general, pe graficul săptămânal, acțiunea Boeing are o mișcare ascendentă de la minimul din apr. 2025. Investitorii ar putea privi orice retragere a prețului acțiunii ca pe o oportunitate de a intra din nou la cumpărare.
Perspectivă pe termen scurt
Poziție | Target Price | Perc. to Target | Stop loss |
---|---|---|---|
Long | 250$ | 6% | 220$ |
Graficul zilnic al Boeing arată că prețurile s-au aflat într-un raliu de la minimul din luna apr. 2025 și se îndreaptă spre un nivel de rezistență constituit din maximele anterioare (de culoare mov), de la ușor peste 265 $. Odată cu începutul raliului, prețurile au format o bulă ascendentă de la sfârșitul lunii aprilie care s-a închis la mijlocul lui iunie 2025. Prețurile au format o nouă bulă ascendentă la începutul lui iulie 2025 care s-a închis și ea la sfârșitul aceleași luni întrucât prețurile au întâmpinat o rezistență la circa 243 $. Să remarcăm faptul că media mobilă pe 50 de zile a trecut peste cea pe 200 de zile în luna mai 2025. Prețurile se tranzacționează deasupra mediilor mobile pe 50 și 200 de zile, ceea ce este „bullish”.
Sistemul de indicatori DMI - Directional Movement Index a susținut creșterea prețurilor acțiunii Boeing (a se vedea panoul din mijloc sub cel de volum). Indicatorii direcționali au trimis un semnal încă de la sfârșitul lunii apr. 2025, ce arată o direcție ascendentă a prețului acțiunii pe măsură ce +DI (linia verde) s-a intersectat și a trecut din nou deasupra –DI (linia roșie). Linia ADX (linia violet) ne spune dacă prețul acțiunii se confruntă cu un trend puternic (peste valoarea de 25). Trendul este acum în formare întrucât linia ADX se află încă sub nivelul 25.
Preferința investitorilor pentru acțiunea Boeing este reflectată în linia puterii relative - RS în raport cu indicele DJIA (a se vedea panoul de jos). Linia RS a avut o mișcare ascendentă de la un nivel de suport (de la minimele din mar. și apr. 2025) spre nivel de rezistență (de culoare roșie), confirmând mișcarea prețurilor. Dacă prețurile își vor continua raliul, atunci linia RS ar trebui să-și continue mișcarea și să se îndrepte dinspre nivelul de rezistență.
Concluzie
Pe termen scurt și mediu este posibil să vedem prețul acestei acțiuni atingând noi maxime anuale. Se recomandă ca investitorii să reintre la cumpărare numai dacă prețul va depăși maximul înregistrat la sfârșitul lui iulie 2025, de la circa 243 $.
Investitorii trebuie să rămână prudenți, deoarece acțiunea prezintă o volatilitate ridicată, pierderi nete persistente fără dividende, o povară grea a datoriilor financiare, riscuri operaționale și de siguranță, expunere la cererea ciclică a companiilor aeriene și concurență puternică din partea Airbus, ceea ce înseamnă că, deși pe termen scurt ar putea împinge acțiunea spre țintă, perspectivele pe termen lung depind în mod critic de capacitatea companiei Boeing de a restabili o profitabilitate constantă și de a evita riscurile operaționale legate de producție și siguranță.
Dan Turmacu, CFTe