Uber Technologies, Inc. este o companie care oferă o platformă ce permite utilizatorilor să acceseze servicii de transport și comandă de alimente. Compania operează prin două segmente: Core Platform și Other Bets. Segmentul Core Platform este format din Ridesharing și Uber Eats. Segmentul Other Bets este format din platformele Uber Freight și New Mobility. Ridesharing-ul se referă la produse care conectează consumatorii cu șoferi care oferă curse într-o varietate de vehicule, cum ar fi mașini, ricșe auto, motociclete, microbuze și taxiuri. Platforma Uber Eats permite consumatorilor să caute și să descopere restaurante locale și să comande mese online. Platforma de transport marfă creează o piață transparentă și la cerere, care conectează expeditorii și transportatorii. New Mobility este un produs care oferă consumatorilor acces la curse printr-o varietate de moduri, inclusiv biciclete electrice fără stație de andocare și trotinete electrice. Compania a fost fondată în 2009 și are sediul în San Francisco, SUA.
O defalcare a veniturilor companiei pe segmente de afaceri este prezentată aici.
Compania a raportat rezultatele financiare pe T2 2025, conform așteptărilor analiștilor. Rezultatul net pe acțiune a fost un profit net de 0,63 $ față de estimările de 0,63 $, în creștere cu 34% față de profitul net pe acțiune din T2 2024. Firma nu distribuie dividende către acționari.
Uber a anunțat planuri de a răscumpăra acțiuni în valoare de 20 de miliarde de dolari la 6 august 2025, CEO-ul Dara Khosrowshahi exprimându-și încrederea că grupul ar putea continua să înregistreze creștere, în ciuda îngrijorărilor mai ample legate de cheltuielile de consum din SUA.
Acțiunea Uber Technologies, Inc. este listată pe bursa de acțiuni NYSE, sub simbolul bursier UBER. Compania are în prezent o capitalizare de piață de circa 193,1 miliarde $, iar prețul acțiunii a crescut de la minimul din aprilie 2025 și până în prezent cu circa 53%.
Indicatorul beta (β) pe 5 ani al acțiunii are valoarea de 1,43, ceea ce indică faptul că prețul este teoretic cu 43% mai volatil decât piața.
Poziție | Target Price | Perc. to Target | Stop loss |
---|---|---|---|
Long | 104-05$ | 14% | 80$ |
De la minimul de la începutul lunii apr. 2025, prețurile acțiunii Uber au crescut de la un nivel de suport situat ușor sub marginea inferioară a norului Ichimoku, nivel aflat la circa 60 $. Acestea au ieșit din nou deasupra norului la mijlocul lui apr. 2025. Prețurile se află într-un trend ascendent deasupra norului. Semnalul este convingător, întrucât norul deplasat înainte s-a schimbat și este colorat în verde.
Indicatorul ROC – Rate of Change (linia violet), care arată modificarea procentuală a prețurilor, este pozitiv. De la minimul de la sfârșitul lui mar. 2025, situat la nivelul zero, linia ROC s-a mișcat în cea mai mare parte între nivelul zero și un nivel supra-cumpărat (nivelul 40), în funcție de evoluția prețului, fapt ce indică o menținere a presiunii la cumpărare.
Indicatorul MACD – Moving Average Convergence Divergence (linia albastră) a generat un semnal de cumpărare la mijlocul lui apr. 2025, întrucât s-a intersectat și a trecut deasupra semnalului său (linia roșie), deasupra nivelului zero. Linia indicatorului are o mișcare ascendentă și a trecut peste un nivel supra-cumpărat (nivelul 4), fapt ce indică o presiune la cumpărare.
În general, pe graficul săptămânal, acțiunea Uber are o mișcare ascendentă de la minimul din apr. 2025. Investitorii ar putea privi orice retragere a prețului acțiunii ca pe o oportunitate de a intra din nou la cumpărare.
Poziție | Target Price | Perc. to Target | Stop loss |
---|---|---|---|
Hold | -$ | -% | -$ |
Graficul zilnic al Uber arată că prețurile s-au aflat într-un raliu de la minimul din luna apr. 2025 și au trecut peste un nivel de rezistență constituit din maximele anterioare (de culoare mov), situat la circa 80 $. Odată cu începutul raliului, prețurile au format o bulă ascendentă de la sfârșitul lunii aprilie, care s-a închis la sfârșitul lui mai 2025. De atunci, prețurile au evoluat mai mult în lateral și au întâmpinat o rezistență la începutul lunii iul. 2025, la circa 98 $. Să remarcăm faptul că media mobilă pe 50 de zile a trecut peste cea pe 200 de zile încă din feb. 2025. Prețurile se tranzacționează deasupra mediilor mobile pe 50 și 200 de zile, ceea ce este „bullish”.
Sistemul de indicatori DMI – Directional Movement Index a susținut creșterea prețurilor acțiunii Uber (a se vedea panoul din mijloc, sub cel de volum). Indicatorii direcționali au trimis un semnal încă de la sfârșitul lunii apr. 2025, care arată o direcție ascendentă a prețului acțiunii, pe măsură ce +DI (linia verde) s-a intersectat și a trecut din nou deasupra –DI (linia roșie). Linia ADX (linia violet) ne arată dacă prețul acțiunii se confruntă cu un trend puternic (peste valoarea de 25). Trendul este slab acum, întrucât linia ADX se află sub nivelul 20.
Preferința investitorilor pentru acțiunea Uber este reflectată în linia puterii relative – RS, în raport cu indicele S&P 500 (a se vedea panoul de jos). Linia RS a avut o mișcare ascendentă de la un nivel de suport (de la minimul din apr. 2025) și s-a lovit de un nivel de rezistență situat ușor peste 1,55 (de culoare roșie), confirmând mișcarea prețurilor. Dacă prețurile își vor continua raliul, atunci linia RS ar trebui să-și continue mișcarea și să se îndrepte din nou spre nivelul de rezistență.
Concluzie:
Pe termen mediu, este posibil să vedem prețul acestei acțiuni atingând noi maxime istorice. Se recomandă ca investitorii să reintre la cumpărare numai dacă prețul va depăși maximele înregistrate la începutul lunii iulie 2025, de circa 98 $.
Deși Uber are un sentiment și o perspectivă tehnică optimistă, investitorii pe termen lung trebuie să evalueze riscurile precum incertitudinea privind reglementarea și problemele juridice, concurența intensă, marje de profitabilitate fragile și expunerea la provocările economice globale și operaționale.