Digi și Sphera – trecut și perspective

Digi Communications (BVB: DIGI)

Digi Communications este o companie de telecomunicații cu o importantă prezență internațională, oferind servicii de internet fix și date fixe, televiziune prin cablu, telefonie fixă și televiziune prin cablu pe piețele din: România, Ungaria, Spania și Italia. Compania a avut la finalul anului 2020 peste 18 milioane de unități generatoare de venit (abonamente), în creștere cu 12,35% față de anul anterior.

Sectorul telecom, care a avut un aport semnificativ în menținerea relațiilor sociale și profesionale în această perioadă de izolare socială, s-a numărat printre sectoarele avantajate de pandemie. În ceea ce privește compania Digi, anul 2020 a fost unul record din punct de vedere al rezultatului operațional, acesta fiind 173 de mil. de euro, în creștere cu 19,5% comparativ cu rezultatul din 2019. Rezultatul net, însă, a avut de suferit din cauza unui plan de refinanțare a obligațiunilor. Deși în primul trimestru al anului 2020 compania înregistra o pierdere de 56 de mil. de euro (influențată semnificativ de costurile financiare), aceasta a reușit să încheie anul cu un profit net de aproximativ 16 mil. de euro, în scădere cu 59,7% față de cel înregistrat în 2019.

Luând în considerare trendul operațional foarte bun al companiei, prezența internațională, dar și cheltuielile financiare mai reduse pe fondul refinanțării de anul trecut, compania ar putea reveni la nivelul de profitabilitate a anilor anteriori și chiar de a continua evoluțiile pozitive are rezultatelor financiare. Piața telecom din România este una competitivă, însă Digi a demonstrat că își poate menține avantajul competitiv, fiind un lider în furnizarea de servicii de telecomunicații.

Sphera Franchise Group (BVB: SFG)

Prezent atât în România, cât și în Republica Moldova și Italia, Grupul operează un concept de restaurante de tip fast-food și mâncare la pachet, un lanț de pizzerii, dar și un restaurant sub brandul Paul în România. Obținând premiul „Francizatul anului pentru KFC” în 2018 la nivel global, din partea Yum! Brands, Inc., Sphera Franchise Group este considerat a fi cel mai important operator din domeniul food service din România.

Afectate în mod direct de perioada de carantină, respectiv de situația epidemiologică actuală, majoritatea companiilor care activează în domeniul HoReCa au înregistrat scăderi ale veniturilor. Cu toate acestea, vânzările prin canalele proprii de livrare, parteneriatul cu platformele de livrare, dar și marketing-ul eficient au susținut operativitatea acestora într-o perioadă plină de provocări pentru sectorul HoReCa din întreaga lume. Din perspectiva rezultatelor financiare obținute, anul 2020 a fost unul dificil pentru Sphera, care a înregistrat o scădere a rezultatului din exploatare de aproximativ 60,4%, scădere determinată în special de restricțiile impuse restaurantelor care funcționează în interior.

Având în vedere domeniul de activitate al societății analizate, dezvoltarea grupului prin deschiderea de noi restaurante se numără printre principalele strategii de dezvoltare realizate de către companiei de-a lungul timpului. Conform planului de activitate publicat recent, Grupul are în vedere deschiderea a 16 restaurante noi pe parcursul anului 2021, și anume 8 restaurante KFC Romania, 2 restaurante KFC Italia, 3 restaurante Pizza Hut și 3 restaurante Taco Bell. De asemenea, compania își bugetează venituri de 1,1 mld. lei, în creștere cu 62,9% față de cel realizat în 2020.

 

Pentru a afla mai multe detalii privind parcursul cotațiilor, evoluțiile și perspectivele sectoarelor de activitate, respectiv politicile de dividende ale companiilor, puteți accesa rapoartele de analiză ale acestora mai jos. De asemenea, rapoartele prezintă și o analiză fundamentală a rezultatelor financiare anterioare, dar și estimări privind rezultatele viitoare ale celor doi emitenți.

Sphera Franchise Grouphttps://www.goldring.ro/analiza-sphera-franchise-group/

Digi Communicationshttps://www.goldring.ro/analiza-digi-communications/