Starbucks, unul dintre cele mai populare branduri printre mileniali

De la începutul pandemiei COVID-19, piețele de capital au cunoscut o volatilitate fără precedent, scăderea de 34% a indicelui S&P500 , în perioada februarie-martie, fiind cea mai rapidă trecere într-o piață “bear” din istorie. Aceste momente delicate din piețe aduc cu ele oportunități pentru investitorii care vor să achiziționeze acțiuni la companii, cu un discount semnificativ. Piețele au reușit o revenire spectaculoasă de la sfârșitul lunii martie încoace, iar la finalul ședinței de tranzacționare de luni, indicele S&P500 a recuperat pierderile integral.

Deși indicele principal a revenit în totalitate, există companii de top, care încă se tranzacționează la un discount atractiv. Starbucks este unul dintre cele mai bune exemple, cel mai mare brand de cafenele din lume , fiind printre primele companii afectate direct de pandemie. Restricțiile impuse de guverne au cauzat oprirea activității în marea majoritate a locațiilor, serviciul Starbucks takeaway fiind singurul rămas activ, reușind să limiteze daunele cauzate business-ului.

Primul Starbucks a fost deschis în Seattle, Washington, la 31 martie 1971, de un profesor de istorie, un profesor de engleză și un scriitor, respectiv Jerry Baldwin, Zev Siegl și Gordon Bowker. Trio-ul a fost inspirat să vândă boabe de cafea de înaltă calitate, după ce a învățat meșteșugul de la antreprenorul Alfred Peet, cunoscut ca  inovator în acest domeniu. Astăzi, Starbucks servește aproximativ 90 de milioane de oameni zilnic și indiferent de locație, brandul, aroma și atmosfera sunt la fel. Cafelele Starbucks au ajuns să fie unul dintre simbolurile generației de mileniali.

Starbucks a raportat rezultatele financiare pe T2 al anului 2020 (anul fiscal se termina la sfârșitul lui septembrie) ușor peste așteptările analiștilor. Profitul net pe acțiune a fost la nivelul de 0,32$ față de estimările de 0,31$, în scădere cu 47% față de profitul net pe acțiune pe T2 al anului 2019.  Compania distribuie un dividend brut pe acțiune în valoare de 0,41$, aferent T2 al 2020, egal cu cel aferent T1 al 2020, ceea ce înseamnă un randament al dividendelor de circa 2,0%. Așadar, deși activitatea companiei a fost grav afectată de măsurile luate în timpul pandemiei, aceasta a reușit totuși să genereze profit într-un trimestru dificil. Analiștii avertizează însă, că este posibilă o trecere pe pierdere în trimestrul următor, înainte de o revenire spre creștere, în anul 2021.

În acest moment, acțiunile SBUX se tranzacționează cu un discount de 15% față de nivelul de dinainte de pandemie, iar piața ar putea reacționa pozitiv, pe măsură ce guvernele vor continua să relaxeze măsurile de izolare, pentru a ajuta deschiderea economiilor.

Știați că…?

  • Starbucks deține propria casă de discuri, Hear Music, prin care concepe muzica folosită în locațiile lor?
  • Clientul obișnuit consumă produse Starbucks, în medie de 6 ori pe lună, în timp ce clienții loiali fac aproximativ 16 vizite lunar?
  • Conform companiei, meniul Starbucks oferă clienților 87,000 de variante diferite de băuturi?
  • Starbucks cheltuie anual aproximativ 300 mil. $ pe asigurări de sănătate pentru angajați, mai mult decât cheltuie pentru aprovizionarea cu boabe de cafea?

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Starbucks în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul SBUX.

Dorești să investești și tu în acțiunile SBUX și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu! Accesează: https://www.goldring.ro/signup

0 0 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments